Američki proizvođač automobila “Ford” saopštio je u petak da je u 2010. godini ostvario najveću dobit u preko deset godina zahvaljujući rastu potražnje za njegovim automobilima i kamionima, kao i programu restrukturiranja.“Ford” je u 2010. godine ostvario dobit u visini 6,6 milijardi dolara, što je dvostruko više u odnosu na 2009. godinu kada je dobit iznosila 2,7 milijardi dolara. Prihodi su porasli tri posto na 120,9 milijardi dolara.
Američki proizvođač automobila “Ford” saopštio je u petak da je u 2010. godini ostvario najveću dobit u preko deset godina zahvaljujući rastu potražnje za njegovim automobilima i kamionima, kao i programu restrukturiranja.
“Ford” je u 2010. godine ostvario dobit u visini 6,6 milijardi dolara, što je dvostruko više u odnosu na 2009. godinu kada je dobit iznosila 2,7 milijardi dolara.
Prihodi su porasli tri posto na 120,9 milijardi dolara.
Prodaja je na američkom tržištu porasla 20 posto, što je dvostruko više od proseka te industrije, zahvaljujući rastu potražnje za Fordovim vozilima na krilima ekonomskog oporavka. “Ford” je u prošloj godini postao najprodavaniji američki brend, nadmašivši “Chevrolet” i “Toyotu” po prvi put od 2003. godine.
U četvrtom tromesečju dobit je iznosila 190 miliona dolara, nasuprot 886 miliona dolara dobiti ostvarene u istom tromesečju 2009. godine. Rezultat uključuje i trošak od 960 miliona dolara, povezan s konverzijom duga. Kompanija je objavila da je godinu zaključila s dugom u visini 19,1 milijardu dolara.
Prihodi su u 2010. iznosili 32,5 milijardi dolara, 2,3 milijarde dolara manje u odnosu na isto tromesečje 2009. godine.